Główna rewizja

– Rozbieranie silnika. Przy rozbieraniu powinno się starannie zaznaczyć, do czego należy każda z rozbieranych części. Drobne części silnika należy złożyć do skrzynki, kable i przewody ostrożnie odgiąć i zwinąć.

– Wyjęcie wirnika. Sposób wyjmowania zależy od wielkości silnika i jego budowy oraz od rodzaju posiadanych urządzeń dźwigowych. Przy wyjmowaniu wirnika należy uważać, aby liny służące do dźwigania nie stykały się z czopem, wentylatorem, pierścieniami ślizgowymi lub innymi częściami wrażliwymi na uszkodzenie. Ponadto należy dbać, aby wirnik podczas wyjmowania nie zawadzał o stojan i dlatego należy go powoli wyciągać kontrolując stale wiel- kość szczeliny powietrznej. W miejscach podwieszenia wirnika należy pod linę podkładać kawałek drewna. Po wyjęciu układa się wirnik na kozłach. Wskazane jest włożenie podkładek cynowych pod czopy wału. Małe wirniki można kłaść rdzeniem na podkładki drewniane

– Rewizja stojana. Pierwszą czynnością jest dokładne przedmuchanie stojana sprężonym powietrzem. Ponieważ powietrze przy sprężaniu nagrzewa się, a potem ochładza w rurociągu, zawiera ono kropelki wody częściowo osadzające się na ściankach rurociągu Bezpośrednie wypuszczenie strumienia sprężonego powietrza na stojan oowoduje zawilgocenie uzwojeń i dlatego należy najpierw skierować strumień powietrza na bok, a dopiero po wydmuchaniu wilgoci przedmuchuje się stojan. Po przedmuchaniu należy stojan dokładnie oczyścić, do czego nie wolno używać narzędzi stalowych. Brud usuwamy czystą szmatą zmoczoną w benzynie i dobrze wyciśniętą. Po oczyszczeniu sprawdzamy, czy na rdzeniu nie ma rdzawych plam, które wskazują na zmniejszone sprasowanie blach.

Zostaw komentarz

Archiwa